maanantai 17. syyskuuta 2012

McPehrson -joustintukien harjoitustyö + muuta


Joustintukien vaihto. Tuet olivat vain muutamalla hassulla pulttimutterivirityksellä kiinni, joten työ on helpompi kuin moni luulisi. Myös jarruletkuja täytyi ottaa irti kiinnityksistään, ei tosin irti itse jarruista.
                                                                                      Myös raidetangonpäät täytyi ottaa irti.
                                                                 Jouset irrotettuina.





a
Puristetaan jouset irti tuista, käsityökaluilla tietenkin, tässä ei saa pulttipyssyä käyttää!

Uudet ja vanhat joustintuet vierekkäin, kyllä kaipasivatkin jo vaihtoa.


 
Vakaajatangon päät olivat jo hyvää vauhtia vaihtokunnossa. Ne olivat kahdella pultilla kiinni. Tosin, ne piti loppujen lopuksi rälläköidä irti, sillä ne olivat niin junttautuneet kiinni. Niinpä otin rälläkän käteeni ja pistin tuulemaan...




Vetonivel oli päässyt irtoamaan jousen irtioton aikana. Pistin käteni vaseliinipurkkiin ja siittä se alkoi. Hanskat kylläkin menivät vaihtoon.
Sitten kiinniteltiin uudet jouset paikoilleen.



Tajusin tarkistaa öljyt, ja "öljyt" moottorissa näyttivät ennemminkin tervalta. Tarkistimme huoltokirjat ja viimeisin öljynvaihto oli tehty 60 TUHATTA kilometriä sitten!



















Tähän autoon löytyi paljon muutakin tekemistä. Vaihdoimme takajarrulevyt ja -palat.


Uudet jarrun osat kiinni. Valmista tuli!
                                                                   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti